21 Ekim 2012 Pazar

KIYMALI RAMAZAN PİDESİ



Tarif ramazan pidesinden ancak "tırnaklı pide" tabir edilen küçük yuvarlak pideler ile de çok güzel oluyor.Hatta porsiyon bakımından çok daha kolay oluyor,tercih sizin...

MALZEMELER: ( 1 adet ramazan pidesi ile 4 kişilik)

1 adet ramazan pidesi
3 yemek kaşığı tereyağ
2 adet soğan
350 gr. orta yağlı dana kıyma
1 yemek kaşığı domates salçası (ben yarı yarıya domates + biber salçası kullandım)
1/2 tatlı kaşığı pul biber
1/2 tatlı kaşığı karabiber
tuz
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
1 çay bardağı et suyu (yoksa su)
1 büyük kase sarmısaklı yoğurt
pul biberle kızdırılmış tereyağ

YAPILIŞI: Tereyağ, pideyi bütün olarak alabilecek büyüklükte bir tavaya konur , eritilir,pidenin altı ve üstü kısık ateşte kızartılmaya başlanır(ben pideyi tavaya koymadan önce dörde böldüm).Bu arada ayrı bir tava ya da tencerede kıyma (tavaya ayrıca yağ konmayacak) ara ara karıştırılarak kavrulur.Kıymaya piyaz şeklinde doğranmış soğanlar ilave edilir ve kavurmaya devam edilir. Kavrulan soğanlı kıymaya, salça + maydanoz + baharatlar + tuz + et suyu eklenir ve bir taşım kaynatılır.Bu karışım tavada kızarmaya devam eden pidenin üzerne dökülür,yayılır ve pide yumuşayıp suyunu çekene kadar pişirilir(bu aşamada tavanın üzerine kapak kapadım). Pideler soğutmadan tabaklara paylaştırılıp üzerlerine sarmısaklı yoğurt ve biberli tereyağ gezdirilir.

Hiç yorum yok: