27 Kasım 2007 Salı

İRMİKLİ MUHALLEBİ







Bugün yine kanşekerim düştü sanırım artı,kardeşim ve eşi akşam bizde yemekteydiler.Annemin güzel yemeklerinin yanısıra ben de bir tatlı ilave edeyim dedim vee yapımı çok kolay , kolay olduğu kadar da lezzeti ve hafif bir tatlı ilave ettim.%100 tutma garantisi veriyorum.Tez zamanda deneyin derim efendim...



MALZEMELER:



1 paket eti kakaolu bisküvi



1 paket eti burçak bisküvi



1 litre süt



7 kaşık irmik



14 kaşık şeker



1 portakal kabuğu rendesi



ÜZERİNİ SÜSLEMEK İÇİN:



2 yemek kaşığı hindistan cevizi



1/2 su bardağı dövülmüş fındık



YAPILIŞI:



Bir tencere içine soğuk süt,irmik ve şeker konur ve orta hararetli ateş üzerinde sürekli karıştırılarak pişirilirKaynamaya başladığında portakal kabuğu rendesi ilave edilir ve bir taşım daha kaynatılır.Dikdörtgen bir borcamın içine pişen muhallebinin yarısı dökülür ve bir kat eti burçak,üzerine de 1 kat eti kakaolu bisküvi dizilir.Kalan sıcak muhallebi de bisküvilerin her tarafını kaplayacak şekilde tepsiye dökülür.Yaklaşık 2 saat kadar soğuması beklenir ve en son olarak da hindistan cevizi ve kırık fındıkla süslenerek buzdolabında tutulur.

Hiç yorum yok: