23 Kasım 2007 Cuma

PEYNİRLİ PİDE İÇİ - LAHMACUN İÇİ




Bir haftanın daha sonu geldi,hayli yorucu,zaman zaman çok endişe verici bir haftaydı.Dün gece kızım aniden hastalanarak bizi çok korkuttu,neyse ki önemli bir durum yokmuş ve bugün gayet iyi.Düşünüyorum da , annelerin çocuklarına karşı olan hassaslığı bana ne kadar uzaktı bir zamanlar.Elbette hastalık farklı , ama ben her durumda insanların soğukkanlılıklarını ve metanetlerini kaybetmemeleri , üzüntülerini bile sonuna kadar canlı canlı yaşamaları gerektiğine inananlardanım.Ama hep derler ya "anne olunca anladım".Bu başka birşey, bu tüm metanet kalkanlarınızın eridiği,çaresizliğin omurganızı hızlı hızlı kemirdiği bir durum.İnsan kim için şunu diyebilir ki: o'na birşey olmasın bana olsun ; o hastalanmasın ben hastalanayım ; o üzülmesin ben üzüleyim ....Evet gerçek bu "anne olunca anladım"insan sadece evladı için bunları söyler. Neyse, canım kızım için , canım kızımın en sevdiği yemeklerden biri benim hazırladığım içlerle dışarıda yaptırdığımız pidelerdir.Manisa'lı arkadaşlarım bence bu içleri hazırlayıp doğru Hacıoğlu'na götürün enfes yapıyorlar.Afiyetle...


PEYNİRLİ İÇ:


500 gr rendelenmiş peynir (ezine ya da tulum)


1/2 demet maydanoz


3 büyük soğan (rendelenmiş ya da robotta ince kıyılmış)


2 yemek kaşığı margarin


4 yumurta (ikisi bütün,ikisinin sadece sarıları)


karabiber


3 yemek kaşığı katı tereyağ


YAPILIŞI:Bir tavaya margarin ve kıyılmış soğan konur ve orta ateşte soğanlar pembeleştirilip bir kenarda soğumaya bırakılır.Derin bir kaba peynir rendelenir,maydanozlar ince kıyılır,yumurtalar kırılır,dışarıda hafif yumuşamış olan tereyağ küçük küçük doğranır en son da soğumuş soğanlar ilave edilerek el ile köfte yoğurur gibi harmanlanır.


LAHMACUN İÇİ:


500 gr.koyun kıyma (orta yağlı)


500 gr kuru soğan (robotta çok küçük kıyılmış)


1/2 demet maydanoz


3 büyük domates (kabukları soyulup,çok küçük küpler halinde doğranmış)


3 yemek kaşığı margarin


1 tatlı kaşığı pul biber (1/2 kahve fincanı su ile kabartılmış)


1 tatlı kaşığı (silme) karabiber


1 yemek kaşığı (tepeleme) biber salçası (arzuya göre acı ya da tatlı)


YAPILIŞI:Kıyılmış soğanlar temiz bir mutfak bezinin içinde iyice sıkılarak fazla suyu atılır , derin bir kap içersinde tüm malzemeler yoğrularak iyice harmanlanır.
*Adana'lı arkadaşlarım özellikle şu iki noktanın üzerinde dururlardı lahmacun içi tarifinde:
1-) Kesinlikle kıyma miktarı ile soğan miktarı aynı olacak
2-) Mutlaka ama mutlaka koyun kıyması ile yapılacak (-ki bu konuda çok haklılar dana kıyması ile yapılan pide ya da lahmacunlar inanılmaz derecede ağır ve garip bir tat alıyor)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

:)
Hanze ablamı küçükken düğününde görmüş, çok sevmiştim, çok güzel, sempatik bir bayandı. Lahmacun tarifi de harika oluyor.. Ellerine sağlık...

hanze dedi ki...

Çok teşekkür ederim.Ah,bir de adını yazıp, kendini tanıtsaydın da ,kim olduğunu bilseydim...Daha iyi olmaz mıydı? :))