18 Temmuz 2011 Pazartesi

MEYHANE PİLAVI


Sizi bilmem,ben yanında patlıcan kebap ve ayran ile bayılıyorum bu pilava.En son Gerze seyahatimizde sevgili Aysel ablam yapınca aklıma geldi,ne zamandır yapmadığım ve hala tarif olarak eklemediğim.Hemen dedim kendime , yazmak lazım...

MALZEMELER:

2 su bardağı pilavlık bulgur
2 adet küçük boy patlıcan
3-4 adet olgun domates
1 adet kırmızı biber
2 adet yeşil acı biber
2 adet soğan
1 adet haşlanmış tavuk budu
1 çorba kaşığı salça (ben acı biber salçası kullanıyorum)
birer fiske , tuz
karabiber
kekik
fesleğen
3 er çorba kaşığı riviera zeytinyağ ve tereyağ
2 su bardağı tavuk suyu
yeteri kadar su

YAPILIŞI:İnce kıyılmış soğanı sıvıyağ ve tereyağ ile bir tencereye alıp biraz kavurun.İnce kıyılmış kırmızı ve yeşil biberleri ekleyip kavurmaya devam edin,uzun şeritle halinde doğranmış (ve yarım saat kadar tuzlu suda bekletilmiş) patlıcanları ekleyip biraz daha kavurun.Küp doğranmış domates ve salçayı ekleyip karıştırın.Salça ve domatesler diğer sebzelerle özleşene kadar pişirmeye devam edin.Bulgur + didiklenmiş tavuk eti + baharatları ekleyin.Tavuk suyunu da ilave ettikten sonra pilavın üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyin ve kısık ateşte pişirip, 10 dk. dinlendirdikten sonra sıcak servis yapın.

Hiç yorum yok: