1 Nisan 2010 Perşembe

MONTE KRİSTO TOSTU


Ahh,Rachel Ray ahh...Kendini Oprah'ın şirketine kaptırmadan önce ne muhteşem tarifler alırdım senden "30 dk.da hazır" programından.Baktım,tarifin yanına "30.06.2006"şeklinde not düşmüşüm. Bir kere yaptım bu tostu bayıldım,ne lezzet...Tekrar uygulayayım yakın zamanda eski günlerin hatırına...


MALZEMELER: ( 1 kişilik )


2 dilim tost ekmeği (UNO büyük boy olanlardan )

1 yemek kaşığı barbekü sos (en güzeli BURGER KING de kullanılanlar)

1 yumurta

2 yemek kaşığı süt

2 kalın dilim salam

2 dilim jambon

2 kalın dilim tost kaşarı

1 yemek kaşığı tereyağ ya da margarin


YAPILIŞI: Tost ekmeklerinin bir yüzlerine barbekü sosu paylaştırıp bir bıçak yardımı ile sürün (arzu ederseniz-ki ben öyle yaptım-biraz da acı sos ilave edebilirsiniz) sırayla peynir + salam + jambon + peynir + salam + jambon yerleştirdikten sonra diğer tost ekmeğini üzerlerine kapatın. 1 yumurta + sütü çırpın.Tostun her tarafını bu karışıma bulayın.Bir tava içinde yağı orta ateşte eritin ve tostu yerleştirip (üzerine bir ağırlık koyarak-ben dolma taşı kullanıyorum,ama yoksa geniş bir spatül ile sürekli bastırarak da olur) her iki yüzü iyice kızarıp , peynir eriyene kadar bir kaç kez çevirerek pişirin ve sıcak servis yapın.


Hiç yorum yok: