28 Ekim 2009 Çarşamba

LİMONLU CUPCAKE


Yeni hobim:cupcake & cheesecake...Bir bunlar eksikti,hiç benim gibi acı,ekşi,tuzlu,bol kırmızı etli,hamurlu yiyecekler yapan ve tüketen bir insana yakışıyor mu??? Neymiş? cupcake & cheesecake !!! Aptal amerikan icatları demek lazım amaaa...Benim kerata ölüyor bunların yoluna,naparsın annelik !! Yakın zamanda yapmaya başladım bunları ve ilk tecrübem "limonlu cupcake" ile oldu.Yok , inkar etmeyeyim sonuç gerçekten farklı.Yani,hani tamam bizim de annelerimizin,komşu teyzelerimizin vs vs yıllardır yaptıkları "kağıtta kek", "kağıtta pasta" gibi klasik tariflerimiz vardır ama,yok yok,bu çok farklı.Biliyormuş ağzının tadını hınzır amerikalılar.Şimdi söyleyeceklerim ise Manisa'lı dostlarımı ilgilendiriyor;Bu tip tarifleri uygularken yaşanan en büyük sıkıntılardan biri de uygun malzeme bulamama durumudur,hah, ,işte derdimize derman bir yer açıldı Manisa'da "PASTALAND" (Canım arkadaşım Gülay,çok teşekkür ederim,pazartesi ilk işim okuldan sonra,gidip burayı bulmak oldu,çalıştıran bayanlara da söyledim bir arkadaşım sayesinde buldum sizi diye,hemen ilk alışverişimi de yaptım,ürünler harika...) Çarşıda ki Beyaz Fil in karşı aralarından birinde açılmış,gidin , görün,eksiklerinizi tamamlayın derim,çok neşeli bir yer,sonra da hemen "limonlu cupcake" yapın,afiyet olsunnnn :)))


KEK MALZEMELERİ:


*Öncelikle kesinlikle ama kesinlikle bir mutfak terazisi :) (yoksa işiniz çok zor )

120 gr.un

150 gr.toz şeker

1 paket kabartma tozu

2 çorba kaşığı limon rendesi

40 gr.tereyağ (oda sıcaklığında ve kesinlikle tereyağ,margarin olmaz)

120 ml.süt

1 yumurta


YAPILIŞI:Fırın önceden 170 dereceye getirilir.Bir çırpma kabına un+ toz şeker + kabartma tozu + limon kabuğu rendesi + tereyağ konur ve düşük devirde tüm malzeme kum gibi bir görüntü alana kadar karıştırılır.Süt yavaş yavaş ilave edilip çırpmaya devam edilir.En son yumurta ilave edilip tüm malzeme biraz daha çırpılıp,birbirine yedirilir.Kağıt kalıpların içleri biraz sıvı yağ ile yağlanır ve kek karışımı kalıpların yarısına gelene kadar paylaştırılır (sakın yarısını geçmesin) Önceden ısıtılmış fırında 15-20 dk kadar pişirilir ve fırından çıkarılıp krema sürmek için soğumaya bırakılır.


LİMONLU KREMA MALZEMELERİ:

200 gr.pudra şekeri (elenmiş)

80 gr tereyağ (oda sıcaklığında)

2 çorba kaşığı limon kabuğu rendesi

25 ml.süt

(varsa,şart değil) çok az sarı gıda boyası


YAPILIŞI:Pudra şekeri + limon rendesi + (kullanacaksanız) gıda boyasını (ben kullanmadım) bir kapta mikser ile iyice çırpın.Mikserin devrini biraz düşürüp,azar azar (zaten çok az olan :)) sütü ilave ederek çırpmaya devam edin,sütün tamamını ilave ettikten sonra 10 dk kadar daha hızlı devirde çırpın (ne kadar çok çırparsanız o kadar hafif oluyor) Cupcake ler soğuyunca bir bıçak yardımı ile kremayı üzerlerine sürün (veya benim bir daha ki sefere deneyeceğim gibi krema sıkma torbası ile üzerlerine sıkın)

Hiç yorum yok: