7 Temmuz 2008 Pazartesi

BARBEKÜ SOS







Bunu nasıl ihmal ettim?Oysa ki benim için yemeklerde (geleneksel tarifler hariç) sos apayrı bir önem taşır.Çok da övünürüm kendime has karışımlarım ile ama en çok üzerinde durmam gereken bu sosu atlamışım.Aslında hiç çaba sarfetmeden orta ölçekte bir markete girip üstte görselleri bulunan markalardan herhangi birinden satın alıp kullanmak mümkün.Ama yine de bana bu hazır soslarda bir lezzetsizlik ya da baştan savma diye nitelendirilebilecek bir tat varmış gibi geliyor.Ufak da olsa bir araştırma yapıldığında birbirine benzer bir çok "barbekü sos" tarifi bulabiliriz.Eminim bir çoğu da oldukça lezzetlidir.Ancak ben yine de pirim Tylor'dan öğrendiğim sos tarifi ve ölçülerini baz alıyorum...

MALZEMELER:

125 gr ketçap
1 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı pekmez
2 çorba kaşığı ince kıyılmış kuru soğan
2 çorba kaşığı worcestershire sos
2 çorba kaşığı acı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı sarmısak tozu
1/2 tatlı kaşığı karabiber
1/2 tatlı kaşığı zencefil
1 tatlı kaşığı hardal tozu
2 yemek kaşığı elma sirkesi

YAPILIŞI:Tüm malzeme karıştırılarak ağır ağır pişirilir. Servis öncesi istenirse bir süzgeçten yada blendırdan geçirebilirsiniz.Bu sosu özellikle tüm ızgara et ve köfte çeşitlerinin yanında kullanmanızı öneriyorum.

Hiç yorum yok: