12 Kasım 2007 Pazartesi

ELMALI KEK


Değişik bir elmalı kek için internette tarif aradığım zaman rastlamıştım bu tarife.İlk başta okurken içimden "olmaz bu tarif,kesinlikle çöker"demiştim.Fakat o kadar iddialı bir şekilde yazılmış ki ister istemez sonucu ne olursa olsun deneyeyim dedim ve sonuç gerçekten iddia edildiği kadar varmış.Hazır ortalık birbirinden güzel ve lezzetli elmalardan geçilmiyorken; mutlaka yapın derim ben de en az bu tarifin gerçek sahibi kadar iddialıyım.

MALZEMELER:

3-4 adet orta boy elma

1 avuç küçük doğranmış incir ( yoksa kuru üzüm)

1 avuç kuru kayısı ( küçük doğranmış)

1 avuç iri dövülmüş ceviz

1 çay kaşığı tarçın

5 yumurta

5 kahve fincanı un

5 kahve fincanı toz şeker

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

YAPILIŞI:Elmalar soyulup küçük küpler halinde doğranır.Geniş bir kek kalıbına yağlı kağıt serilir,yağlanır ve toz şeker dserpilir,küp halinde doğranmış elmalar bu kalıba el ile yayılır ve hafifçe bastırılarak yerleştirilir.İncir + kayısı + ceviz + tarçın karıştırılır ve bu karışımda elmaların üzerine yayılığ hafifçe bastırılarak yerleştirilir. Ayrı bir kap içinde yumurta ve şeker 10 dk.kadar çırpılır daha sonra un + vanilya + kabarta tozu ilave edilerek karışım pandispanya kıvamına getirilir.Bu kek karışımı kalıptaki meyveli karışımın üzerine dökülür,bir yemek kaşığı kekin birkaç yerine batırılarak alttaki meyveler hafifçe yerinden oynatılır. 175 derece ısıdaki fırında ara ara kontrol edilerek pişirilir.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar,
öncelikle tariflerinizin çok hoş göründüğünü belirtmek isterim. ellerinize sağlık.
ben bu elmalı kekinizi denedim. ancak şöyle bi sorun oldu. en dibe koyduğum elmalar olduğu gibi duruyordu pişince :) yani elmalı tatlı gibi görünüyordu. sizin resimde ise komple kek gibi, yani elmalar içinde gibi gözüküyor. en dibine hamurdan yaymazsak nasıl olcak bu iş?
sevgiler..

hanze dedi ki...

merhaba,ilginize çok teşekkür ederim.Aslında benimkinde de elmaların büyük bir çoğunluğu altta kalıyor,ancak ben defalarca bir kaşıkla elmaları havalandırdığım için bir kısmı yukarıda kaldı.Tekrar görüşmek üzere teşekkürler...

Adsız dedi ki...

merhaba kekinizi yaptım ve kekim cöktü acaba neden oldu

hanze dedi ki...

merhaba,
acaba elmaları fazla mı karıştırdınız?Sadece çok hafif yerlerinden oynatılmaları gerekiyordu,çok sık yaptığım bir tarif,hiç çökme yaşamadım daha önceden.Bence tekrar deneyin,sağlıcakla kalın...