12 Kasım 2007 Pazartesi

RACHEL'İN SOSLU KÖFTESİ


Yine döndüm dolaştım sevgili rachel'in tariflerinden birine geldim.Bir kere , bir yemek davetinde uyguladım bu köfte tarifini şiddetle tavsiye ediyorum sevgili dostlarım...

KÖFTE MALZEMELERİ:

500 gr dana kıyma

2-3 dilim ıslatılıp,sıkılmış ekmek içi

1 yemek kaşığı tereyağ

1 küçük soğan (rendelenmiş)

1 yumurta

2 yemek kaşığı kadar ince kıyılmış maydanoz

tuz

karabiber

SOS MALZEMELERİ:

1 yemek kaşığı tereyağ

1 küçük soğan(rendelenmiş)

2 yemek kaşığı un

1 su bardağı et suyu (ya da tavuk suyu)

1 yemek kaşığı ketçap

1 tatlı kaşığı hardal

YAPILIŞI:Köfte için gereken tüm malzemeleri el ile iyice yoğurarak, yuvarlak köfteler yapılır. Bir tavaya biraz zeytinyağ konur (3-4 yemek kaşığı kadar) ve köftelerin her tarafı bu kızgın yağda güzelce kızarılır ve bir tabağa alınır.Aynı tavaya sos için bir kaşık tereyağ konur ve eritilir, soğan rendesi ilave edilir ve hafifçe kavrulur.İki yemek kaşığı un eklenip biraz kavrulur , daha sonra sırayla et suyu+ketçap+hardal ilave edilip tüm karışım koyulaşana kadar karıştırılarak pişirilir.Arzu edilirse bu karışım blendırdan geçirilir ( ya da geçirilmeden) ve kızarmış köftelerin üzerine gezdirilerek sıcak servis yapılır.

Hiç yorum yok: