2 Ekim 2007 Salı

KİMYONLU SAHAN KÖFTESİ


Düşündüm de çorba ile başladım bari bugünün menüsünü tamamlayayım dedim.Hangimiz köfte çeşitlerini sevmeyiz ki ? Hatta doğru soru şu mu olmalı? Köfteyi bizim kadar seven başka bir toplum var mı?Bilirsiniz her bölgenin bir kebap çeşidi vardır ve bu çeşitlerin çoğu farklı tekniklerle yapılmış köfte çeşitleridi.Adana kebap,Urfa kebap,Akçaabat köfte,İnegöl köfte , İzmir köfte vs vs ...Veeee elbette , şüphesiz ,bir numara ,köftelerin lordu "MANİSA KEBAP"... Neyse bir ara onuda yazacağım.Şimdilik buyrun akşam yemeği için sahan köftesine...

MALZEMELER:

500 gr kıyma (dana - kuzu karışık)

1 yumurta

1 soğan (rendelenmiş)

3-4 dilim bayat ekmek (suda ıslatılıp sıkılmış)

1 çorba kaşığı zeytinyağ

1,5 tatlı kaşığı kimyon

tuz

karabiber

3 çorba kaşığı margarin

1 bardak sıcak su

YAPILIŞI:

Margarin ve sıcak su dışındaki tüm malzemeler derince bir kap içersinde güzelce yoğrulur , yuvarlak ve yassı köfteler yapılır.Margarin kapaklı bir tavada eritilir ( var ise kapaklı bakır bir tava ya da tencere tercih etmenizi öneririm) Köftelerin her iki yüzü güzelce kızartılır en son olarak sıcak su ilave edilir kapak kapatılır kısık ateşte yaklaşık 15-20 dakika pişirilir sıcak servis yapılır.(ben patates püresi ya da pilav ile servis yapmayı tercih ediyorum)

Hiç yorum yok: