2 Ekim 2007 Salı

SÜTLÜ DOMATES ÇORBASI


Havalar da daha soğumadı, hatta sıcak bile diyebiliriz ama bir grip salgını ki , bir soğuk algınlığı krizi yaşanıyor ki sormayın gitsin.Evde beş gün önce ben,iki gün önce annem,bugün itibariyle de kızım Hanze Iraz grip olduk.Okula gittim sevgili branşdaşım , atelye komşum Serpil de kireç gibi bir yüzle geldi,boğaz ağrısından konuşamıyor bile.Berbat bir hastalık bu ne derler bilirsiniz "grip ilaç ile bir haftada,istirahat ile yedi günde geçer" iyi , güzel de dinlenmek , sürekli istirahat imkanı keşke bu kadar kolay olsa.İyisi mi kendimizi iyi hissettirecek bir şeyler yiyip, içmeli. Kendimce ilk tavsiyem sıcak bitki çayı ( ki hiç ama hiç sevmem fakaaatt..) sevgili dostum Bengü geçen sene bana şiddetle "DEREN-KIŞ KEYFİ" çayını önermişti , bitki çaylarını hiç sevmediğimi bildiği halde ısrarla.Israrında bir hikmet vardır bilge arkadaşımın diyerek denedim ve gerçekten her kış alışkanlık olusturabilecek kadar güzel olduğunu farkettim.Mutlaka deneyin derim.Diğer önerim ise tabii ki sıcak sağlıklı bir çorba çeşidi....

MALZEMELER:

3 yemek kaşığı tereyağ ya da margarin

4 orta boy domates (rendelenmiş)

1 yemek kaşığı hazır domates salçası

2 yemek kaşığı tepeleme un

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay kaşığı karabiber

1 su bardağı süt

3-4 su bardağı su

üzerine serpmek için kaşar rendesi

YAPILIŞI:

Domatesler derince bir kaseye rendelenir,salça,tuz,karabiber eklenip karıştırılır.Bir tencereye tereyağ konur ve eritilir,eriyince un ilave edilir ve kısık ateşte bir kaç dakika çırpma teli ile sarartılır.Ardından kasede bekleyen domates karışımı ilave edilir ve orta ateşte çırpma teli ile devamlı karıştırılarak beş dakika daha pişirilir yavaş yavaş su ilave edilmeye başlanır (çorba tamamen pişene kadar tüm aşamalarda sürekli karıştırılması gerekiyor) Boza kıvamına gelince bira bardak süt ileve edilir ve kaynatılır.(kıvamı size ağır gelirse,istediğiniz kıvama gelen kadar su ilave edebilirsiniz ancak çok sulu olmasını önermiyorum)Kaynadıktan sonra ocaktan alınır kaselere paylaştırılıp servis yapılırken üzerine birer kaşık kaşar rendesi serpiliri (ben ocaktan aldıktan sonra bir kaç dk el blendırı ile pürüzsüz kıvama gelene kadar çırpıyorum size de öneririm.)

Hiç yorum yok: