27 Ağustos 2007 Pazartesi

KIŞLIK DOMATES PÜRESİ


Her ne kadar şu an Manisa (ve daha bir çok yer) sıvaktan kavrulsa da yine de Ağustos'un 27 sini de bitrmemize çok az kaldı.Eylül ne kadar yaz sıcakları altında geçse de adı Eylül yani sonbahar a giriş yani kış a daha fazla yaklaşma.Ben oldum olası yazı çok sevmem.Sıcakğı,nemi, halsizliği,suni yöntemlerle kısıtlı mekanlarda serinlemeye çalışmayı sevmiyorum.Kışın kendimi çok daha dinç ve enerjik hatta daha sağlıklı hissediyorum.Ama yazı sahip olduğumuz yiyeceklerin çoğunu kışın bulamadığımız daha doğrusu yaz mevsimindeki lezzetlere sahip olarak bulamadığımız da bir gerçek.Hele domates...Ben çocukken hatırlıyorum da asla ve kat'a kışın

tek bir domates bile olmazdı hiç bir yerde ne pazarlarda ne marketlerde.

(Hoş bizler süpermarketlerin değil kahraman bakkal amcaların dönemlerinin çocuklarıyız değilmi?) Evet işte bugün bende zamanımı kışlık domates püresi yapmaya ayırdım.Ve sizlerle paylaşmak istedim.


Bunun için ihtiyacımız olan malzemeler ise; domates , biraz zeytinyağ ,rende , bulabileceğimiz en büyük boy çelik tencere , temiz kavanoz ve hiç kullanılmamış kavanoz kapakları

Domatesleri öncelikle yıkayıp sonra ortalarından ikiye bölüyorum ve tencere içine rendelemeye başlıyorum.Tüm domatesler bitince tencereyi orta haharetli ateşe oturtuyorum ve ağır ağır kaynamaya bırakıyorum.Ara sıra üzerindeki köpükleri alıp , domatesin kendi suyu tencere hizzasından yaklaşık 2 parmak eksilene kadar pişirmeye devam ediyorum.Daha sonra hiç vakit kaybetmeden bir kepçe yardımı ile kavanozlara doldurup (yine kavanozların ağzından iki parmak kadar eksik bir şekilde) her bir kavanozun üstüne 1/2 kahve fincanı kadar zeytinyağ döküp, kapaklarını sıkıca kapatıyorum ve kavanozları ters çevirip bir gece kadar mutfağın bir köşesinde bekletiyorum.Ertesi gün ise tüm kavanozları buzdolabına kaldırıyorum.Geçen yıl başta annem olmak üzere bir çok kişinin telkini ile kavanozları buzdolabına kaldırmadan evin en loş ve serin köşesinde sakladım.Hatta kış soğukları iyice bastırdığında evin hiç kullanmadığımız ve hiç güneş almayan balkonuna sıraladık.Ama zamanla açıp tüketmeye başlayınca baktım ki ne rengi,ne kokusu,ne tadı hiç daha öncekiler gibi değildiBu yüzden bir daha dışarıda tutmamaya karar verdim.Neticede gerçekten çok emek sarfedilerek yapılan bir iş bu. Duyuyorum,tattım da bazı tanıdıklarım rendelemek yerine robottan geçiriyor ama inanın çok farkediyor.Bu sebeple ne olursa olsun 1 gününüzü ayırın ve rendeleyin derim.

Hiç yorum yok: