17 Ekim 2012 Çarşamba

CEVİZLİ KOLAY BAKLAVA




Tarif Sahrap Soysal'dan.Daha önce bir kaç kez yaptım,gerçekten beğenildi,benim bir fikrim yok çünkü tadına dahi bakmadım.Zaten beni bilen bilir tatlı sevmem,şuruplu tatlı hiç sevmem.Kan şekerim düşünce ancak yiyebilirim.Demek yaptığım seferlerde kan şekerim hayli yüksekti.Aslında bir ara bu tarifin en temel malzemesi olan hazır baklavalık yufkadan yaptığım börekleri yazmalıyım buraya..İşte onlar uğraşmaya değer,çok çok lezzetli....

MALZEMELER:

500 gr.hazır baklavalık yufka
2 su bardağı erimiş margarin (çok kızgın olmayacak)
2 su bardağı iri çekilmiş ceviz (fıstık daha güzel oluyor ama)

Baklavanın üzerine gezdirmek için;

2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ

ŞURUP:
4 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu

YAPILIŞI:Şeker + suyu bir tencereye koyup orta ateşte kaynatın,kayanayınca altını kısıp limon suyunu ekleyin, 5 dk. daha piştikten sonra ocaktan indirin ve ılınmasını bekleyin.Yufkaların yarısını aralarına eritilmiş tereyağdan birer kaşık gezdirerek kat kat fırın tepsisine yerleştirin.Çekilmiş cevizleri yufkaların üzerine eşit olarak serpiştirin. Kalan yufkaları da aralarına birer kaşık yağ gezdirerek üst üste yerleştirin.Bu aşamalardan sonra keskin bir bıçak ile baklavaları arzu ettiğiniz şekilde kesin( ben baklava dilimi yerine küçük kareleri tercih ettim) Baklavayı önceden 175 derece ısttığınız fırında üzerleri sarı kahverengi hal alana dek pişirin.Fırıdan çıkan baklavaya henüz sıcakken bir fırça yardımıyla erimiş tereyağ sürün ve hiç vakit kaybetmeden şurubun tamamını baklavanın üzerine gezdirin.Servis öncesinde en az 30 dk. bekleyin.

4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis bir görüntü.sevgiler.

hanze dedi ki...

Çok teşekkür ederim....

Canan Demirbağ dedi ki...

Ellerinize sağlık harika gözüküyor.

hanze dedi ki...

Teşekkür ederim,deneyin derim, yanılmayacaksınız :))