23 Temmuz 2009 Perşembe

ÜSKÜP BÖREĞİ


Uzuun süre önce Hürriyet gazetesinin haftasonu verdiği , tarifleri Oktay ustaya ait olan bir dergiden öğrenmiştim bu böreği,çok ama çok lezzetli. A , tabii benim gibi kırmızı ete had safhada düşkün olanlar için çok lezzetli....


MALZEMELER:


5 adet yufka

150 gr tereyağ (ya da margarin) ( ben yarı yarıya ikisini karıştırdım)

2 adet yumurta

3 çorba kaşığı yoğurt

3 diş sarmısak

3 çorba kaşığı un

1 tatlı kaşığı limon suyu

500 gr.kuşbaşı et (kuzu ya da süt dana -ki ben süt dana kullandım)
üzerine :
1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı pul biber


YAPILIŞI:Öncelikle et iyice yumuşayana kadar pişirilir.Yufkalar buruşturularak fırın tepsisine yerleştirilir , her yufkanın arasına eritilmiş yağ sürülür,en üstteki yufkaya da yağ sürdükten sonra kare şeklinde dilimlenir ve önceden 200 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.Bu arada derince bir kase içine; 3 çorba kaşığı yoğurt + 3 çorba kaşığı un + 2 adet yumurta + limon suyu + rendelenmiş sarmısak konur ve bir çırpma teli ile iyice çırpılır.Daha sonra bir su bardağı kadar su ilave edilir (ben eti önceden pişirdiğim için soğumuş et suyundan ilave ettim )Bu karışım ağır ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.Üstleri iyice kızaran yufkalar fırından alınır,etin haşlama suyundan iki kepçe kadar üzerlerine gezdirilir,haşlanan et yufkaların üzerine yayılır,muhallebi kıvamında pişen sos etlerin üzerine dökülüp bir kaşığın tersi ile düzeltilir.En son, 1 yemek kaşığı tereyağ ile 1 tatlı kaşığı pul biber kızdırılıp böreğin üzerine gezdirilir , 5-10 dk.kadar daha kızgın fırında tutulup sıcak servis yapılır.

Hiç yorum yok: