8 Haziran 2009 Pazartesi

BUZLU VİŞNE ŞURUBU


Ben yaptım,konuklarıma ikram ettim ,(ben içmedim,hiç hoşlanmam soğuk, tatlı içeceklerden ) içenler çok beğendi....


MALZEMELER:


1 kg. vişne

1 kg. toz şeker

1 adet limonun suyu

2 litre soğuk su

50 x 100 cm. ebatlarına tülbent


YAPILIŞI:Vişnelerin sapları ayıklanıp yıkanır ve çekirdekleri çıkartılmadan derin bir kaba alınır.El ile iyice ezilerek suyu çıkarılır,kabın üzeri alüminyum folyo ile kapatılarak buzdolabında bir gece bekletilir.Ertesi gün vişne ezmesi çelik bir tencereye aktarılır,üzerine toz şeker eklenip orta ısılı ateşte kaynayıncaya kadar pişirilir arada tahta kaşık ile karıştırılır.Kaynama başladıktan 5 dk. sonra limon suyu ilave edilir,5 dk daha kaynatılıp ocaktan alınır,soğutulur, üzerindeki köpükler kağıt havlu ile alınır.Tülbent büyük bir tencereye serilir, soğuk hale gelen vişneli karışım azar azar boşaltılıp,kaşık ile ezilir.Tülbentin üzerinde kalan vişne püresinin üzerine 2 lt. soğuk su yavaş yavaş eklenir tekrar süzülür.Bu şurup şişelere doldurulup buzdolabında muhafaza edilir.Servise sunulmadan önce istenirse buz,taze nane yaprağı eklenir.


Hiç yorum yok: