12 Haziran 2009 Cuma

BURDUR USULÜ ERİŞTE


Valla ben de okuduklarımın yalancısıyım,Burdur da hiç bulunmadım,yöresel yemeklerini tatmadım,bu sebeple çok emin değilim,gerçekten Burdur'da erişte bu usul mü yapılıyor?Ama; her nerede yapılırsa yapılsın,lezzeti çok çok güzel...


MALZEMELER:

250-300 gr.erişte(hatta bulabilirseniz,sırf yumurta ile yoğrulmuş ev eriştesi)

200 gr.beyaz peynir (Ezine)

4 çorba kaşığı tereyağ (ağır geliyorsa margarin)

50 gr ceviz

150 gr.kıyma (ben koyun tercih ediyorum ama dana kıyma da kullanabilirsiniz)

tuz

karabiber


YAPILIŞI:Derin bir tencereye su + tuz koyup kaynamaya bırakın.Su kaynayınca erişteleri içine atıp haşlanmaya bırakın.Bu sırada,ocağa koyduğunuz geniş bir tavanın içine tereyağı koyup erimeye bırakın,yağ eriyince kıymayı ilave edip kendi suyunu salıp çekinceye kadar pişirin.Kıyma suyunu çekip hafif kavrulmaya başlayınca içine iri dövülmüş ceviz +tuz + karabiberi ilave edip 2 dk daha kavurun, altını kapatmadan yaklaşık 12-13 dk. kadar haşlanmış olan erişteleri süzüp kıymalı harcın üzerine alın ve bir kaç kez (erişteleri parçalamamaya özen göstererek) karıştırın. Ocağın altını kapatıp kıymalı erişteyi geniş bir servis tabağına alıp küçük küpler halinde doğradığınız beyaz peyniri de ilave edip bir kez daha karıştırıp (arzu ederseniz süslemek için çok az kıyılmış maydanoz serpip) bekletmeden servis yapın.

Hiç yorum yok: