1 Ekim 2007 Pazartesi

SALATA


Canım dostum, benim güzel çocukluk arkadaşım Canan; umduğumuzdan daha önce gidiyor.Ah Canan'cım gelmen çok güzel ama her gidişin boğazıma bir greyfurtun gelip oturmasına sebep oluyor.Gitmek elbette zor ama inan gidenin ardından bakmak daha zor.Canım arkadaşıma bugün bir kez daha kısır yaptım.Ama bu kez (çok sevdiğini bildiğim için ) yanına bir de salata ilave ettim.Çok sevdi ve "nasıl yaptın" diye defalarca sordu , ben de "blogumda görürsün"dedim hiç vakit kaybetmeden yazıyorum...

MALZEMELER:

1/2 kıvırcık marul

1/4 kırmızı lahana

1/2 demet maydanoz

1/2 demet taze nane

1/2 demet dereotu

1 kırmızı soğan

1 havuç

1 limon

1 fincan zeytinyağ

1 su bardağı sirke (üzüm yada elma sirkesi elinizde hangisi varsa)

1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI:

Öncelikle kırmızı lahana ince ince kıyılır ve tuz ile kısa bir süre ovulduktan sonra güzelce yıkanır ve süzülür.Hiç vakit kaybetmeden derince bir kaseye konur,üzerine bir su bardağı sirke boşaltılır ve en az 3-4 saat bekletilir.Bu sürenin sonunda lahanalar kaseden alınır el ile sıkılarak süzülür ve bir salata kabına yerleştirilir. Tüm yeşillikler ince ince kıyılır,havuç rendelenir,soğan küçük küçük doğranır ve hepsi lahana ile harmanlanır.Üzerine bir limon suyu , zeytinyağ ve tuz ilave edilip karıştırılır.

Hiç yorum yok: