17 Eylül 2007 Pazartesi

ÇİN YEMEĞİ


Beni yakından tanıyanlara sırf bu tarifin başlığı bile tuhaf gelecektir.Ben ve "çin yemeği" , "çin mutfağı" :((Evet aslında malzeme,pişirme teknikleri,sunum vs vs seçimleri bakımından sanırım bana en uzak mutfaklardan birisidir çin mutfağı.Fakat çok uzun yıllar önce TRT de iddiasız bir yemek programından alıp içgüdülerime uyarak denediğim bu yemek gerçekten çok hoşuma gitmişti.Sağlıklı yemek yemeyi tercih eden arkadaşlarım için bu tarif...

MALZEMELER:

400 gr bonfile ya da biftek eti

1 çay bardağı kırmızı şarap

2 yemek kaşığı soya sosu

1 çay bardağı mısırözü yağı

400 gr brokoli

1 tatlı kaşığı toz şeker

1 çay kaşığı tuz

1 fincan su

YAPILIŞI:Dana eti ince şeritler halinde doğranır.Bir kasede şarap ve soya sosu karıştırılır etler bu karşımda minimum 1 saat bekletilir. Var ise bir vok ya da bir tava içine öncelikle yağ konur biraz ısınınca etler içine ilave edilir ve yüksek ateşte 5 dk kadar pişirilir.Etler daha sonra ayrı bir tabağa alınır,bekletilir.İri parçalara ayrılmış brokoli ve 1 fincan su içinde eritilmiş şeker tavaya konur , brokoliler yumuşayana kadar kapağı kapalı olarak pişirilir.En son,etler tuz ilavesi ile tekrar tavaya konup 2 dakika daha pişirilir ve sıcak servis yapılır

**Tabii bu yemek bana göre fazla sağlıklı olduğu için yanında patates kızartması ile servis yapmıştım.Siz nasıl tercih ederseniz.Benimki sadece bir öneri :))

Hiç yorum yok: