24 Ağustos 2007 Cuma

MUHAMMARA


Bilirsiniz hemen hemen her yörede farklı bir muhammara tarifi vardır.7 senesini adana da yaşamış biri olarak iddia ediyorum ki bazı yemeklerin (özl.acılı ezme,bulgur işleri vs) piri güney insanıdır.Şimdi size vereceğim bu muhammara tarifi belki de daha ben doğmadan annemin eline geçmiş,Antakya lı bir arkadaşından.Kendimi bildim bileli yaparım ,kendimi bildim bileli yerim,sunarım,sizlere de özellikle denemenizi tavsiye ederim...


MALZEMELER:

1 su bardağı çok ince dövülmüş(en iyisi robottan geçirmek) ceviz

1 kahve fincanı sızma zeytinyağ

200 gr tuzsuz beyaz peynir (hatta tuzsuz lor)

1 yemek kaşığı tepeleme acı biber salçası

1 yemek kaşığı tepeleme az tuzlu domates salçası (ben hazır domates salçası kullanıyorum)

3 diş dövülmüş sarmısak

1 er tatlı kaşığı ; kuru nane,kimyon,pul biber


YAPILIŞI:Tüm malzemeler macun haline gelene kadar derin bir kap içersinde karıştırılır ve ince dilimlenmiş ekmek dilimlerinin üzerine sürülerek servis yapılır.

Hiç yorum yok: