26 Ağustos 2007 Pazar

KAHVALTI KEBABI







bugün pazar



bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar



ve ben ömrümde ilk defa gökyüzünün bu kadar benden uzak



bu kadar mavi



bu kadar genil olduğuna şaşarak



kımıldamadan durdum



sonra saygıyla toprağa oturdum



dayadım sırtımı duvara



bu anda ne düşmek dalgalara



bu anda ne kavga,ne hürriyet,ne karım



toprak,güneş ve ben



bahtiyarım...






Ne zaman bir pazar sabahı kendime ya da yanımda ki herhangi birisine bişekilde "bugün pazar"desem (-ki cümlemin devamı ne olursa olsun) aklıma ilk düşen nazım ustanın bu dizeleri olur.Yıllarca sıcak bir sofraya hasret nemli hapishane odalarında gitgide bitap düşen ustanın hüznünü içimde hissederim.İşte yine"bugün pazar"...






Ve bugün sizlerle çok uzun zaman önce yemek dünyasının duayenlerinden birisi olan Selçuk Kuzu'dan öğrendiğim bu tarifi paylaşmak istedim.






MALZEMELER:






kişi sayısı kadar çöp şiş (marketlerde poşetlenmiş satıla küçük şişleri kullanıyorum)



sucuk



sosis



peynir(dil,hellim yada sert tulum)



çarliston biber






YAPILIŞI:Sucuk,sosis,domates,biber ve peynir yaklaşık ceviz büyüklüğünde doğranır.Daha sonra çöp şişlere sırayla dizilir.Fırının ızgara bölümünde ya da daha pratik olmasını istiyorsanız tost makinasını açık şekilde ısıtarak yada yağsız teflon tavada çevirerek pişirebilirsiniz.

Hiç yorum yok: