27 Ağustos 2007 Pazartesi

BİBERLİ EKMEK


Adana , benim damak zevkime çok uyan bir yemek zevkine sahip şehirdi. Hatta diyebilirimki yemek zevkimin şekillenmesinde Adana'lı,Mersin'li,Antakya'lı,Antep'li arkadaşlarımın bana çok emeği geçmiştir.Hepsine öncelikle sonsuz teşekkürler..Yakın dostlarım dan olan Sabah'dan şimdi size vereceğim "biberli ekmek"tarifini öğrenmiştim.Hocahanımcııımmm çok özledim seni,çok çok öpüyor en kısa ama en kısa sürede görüşmek dileğiyle diyorum


MALZEMELER:

2 yemek kaşığı pul biber

2 yemek kaşığı susam

3 adet çok ince kıyılmış soğan

1 çay bardağı zeytinyağ

1 avuç dövülmüş ceviz

2 adet hazır ekmek hamuru ya da sütlü hamur

1 yemek kaşığı tepeleme biber salçası


YAPILIŞI: Ekmek hamurunu büyükçe bir kap içersine koyun ve iyice kabarması için bir kaç saat üstü nemli bir bezle kapalı olarak bekletin.Bu arada bir kap içersinde; pul biber, susam, soğan, zytinyağ, ceviz ve biber salçasını iyice karıştırın.Elinizi yağlamak için bir kaseye ayrıca zeytinyağ koyun.Bu yağ ile ellerinizi iyice yağlayıp hamuru yağlanmış tepsiye yayın. (arzu ederseniz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp tek tek de sıralayabilirsiniz)Hamur tepsiye eşit olarak yayıldığı zaman yaklaşık 1 parmak kalınlığında olmalıdır.Daha sonra hazırladığınız harcı bu hamurun her tarafına sıvayın ve 180 derece fırında iyice kabarıp , biraz kızarana kadar pişirin (üstlerinin çok yanmaması için sık sık kontrol etmeyi unutmayın )

Hiç yorum yok: