18 Temmuz 2011 Pazartesi

SAÇAKLI POĞAÇA



Anlayamadığım bir sorun yaşıyorum blogda.Yapılan yorumlara yanıt veremiyorum , daha doğrusu yanıtlarım kayıt altına alınmadan siliniyor,ne olduğunu anlayabilmiş değilim.Yanıt vermiyorum,ihmal ediyorum diye düşünmeyin lütfen,üzülürüm:( Bir iki haklı sitem aldım , bu sebeple açıklama yapmak istedim,elimde olmayan bir tatsız durum anlayacağınız...Neyse,tarif sofra dergisinin özel bir baskısından,harika bir lezzet....

MALZEMELER:

(Yaklaşık 30 adet için)

1/2 su bardağı sıvıyağ (ben çiçekyağ kullanıyorum)
2 su bardağı ılık süt
1 çay kaşığı tuz
2 adet kesme şeker
2 çorba kaşığı kuru maya (2 paket instant maya kullanıyorum)
1 adet yumurta sarısı
aldığı kadar un

İÇ MALZEME:

1 kase süzme yoğurt
250 gr. rendelenmiş beyaz peynir
1 su bardağı rendelenmiş tost kaşarı (rendenin en ince tarafını kullanın)
1/2 demet çok ince kıyılmış maydanoz

YAPILIŞI: Ilık sütün içine şekeri ve mayayı katıp karıştırın.Mayanın kabarması için 15 dk. bekletin.Unu derin bir kaba eleyip , ortasını havuz biçiminde açın.Açtığınız havuzun içine mayalı sütü + tuzu + sıvıyağı ekleyin,güzelce yoğurup yumuşak bir hamur elde edin.Mayalanması için 2-3 saat kadar bekletin.Mayalanmış hamurdan küçük parçalar alıp,top şekli verin ve yağlanmış (ya da pişirme kağıdı serilmiş) tepsiye dizin.Üzerlerine yumurta sarısı sürün.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.Bu arada yoğurt + beyaz peynir + kıyılmış maydanozu karıştırın.Soğuduktan sonra poğaçaların arasını yarın,yoğurtlu karuşumdan koyun,son olarak poğaçanın kenarından gözüken peynirli karışımı rendelenmiş kaşar peynirine batırıp servis yapın.

Hiç yorum yok: