12 Kasım 2007 Pazartesi

PEYNİRLİ TEPSİ BÖREĞİ


Canım dostum Belma.Hocanımım benim.Bu börek çok anlamlı değil mi?Senin için bu tarif, benim kıymetli kardeşim...

MALZEMELER:

1 kg. yufka (6 adet)

2/3 su bardağı zeytinyağ

3 yemek kaşığı yoğurt

İÇ MALZEMELER:

250-300 gr kadar rendelenmiş peynir (ezine ya da tulum)

7 yemek kaşığı yoğurt

3 yumurta

YAPILIŞI: Önceden 2 yufka kullanacağınız fırın tepsisi büyüklüğünde kesilir.Kalan yufkalar ikiye bölünür (ben klasik dikdörtgen büyük fırın tepsilerinden kullanıyorum.Eğer mini fırınınız var ise yukarıdaki malzemelerin yarısını kullanın) Bir kasede zeytinyağ ve yoğurt karıştırılır.İlk yufka yağlanmış tepsiye serilir,üzerine birkaç kaşık yoğurtlu harç yayılır,yufkaların yarısı bu şekilde üst üste dizilir.Ayrı bir kasede iç malzeme için gerekenler karıştırılır ve yarısı serilmiş yufkaların üzerine iç malzeme karışımı yayılır. Kalan yufkalarda aralara yine yoğurtlu, zeytinyağlı harç yayılarak dizilir,en son yufkanın üzerine de yoğrtlu harç sürülür,börek dilim dilim kesilir(mümkünse bir gece ya da en azından bir kaç saat buzdolabında bekletilir) 200 derece fırında pişirilip ılık servis yapılır.

Hiç yorum yok: