4 Eylül 2007 Salı

SARMISAKLI KÖFTE


Daha önce de söylemiştim Adana,benim damak zevkime tam anlamıyla hitap eden şehirdi.1995 senesinde ilk Adana'ya gittiğim zamanlar tattığım muhteşem bir lezzetti sarmısaklı köfte.Ancak yapım aşamasında ki püf noktalarını tam bilmediğim için ilk zamanlar,ne zaman yapmaya teşebbüs etsem hep hüsranla sonuçlandı yani benim köfteler bulgur çorbasına dönüyordu.Yine pes etmemek adına yapmaya koyulduğum bir gün ,benim köfteler darmadağın oldu ve ben neredeyse ağlayacak kıvamda bir tencere dolusu dağılmış olan köfteleri süzüp çöpe dökerken ev telefonum çaldı ,arayan canım dostum BELMA.Hazin bir ses tonuyla o'na yaşadıklarımı anlatırken bana:sen aynen o hamuru yap içine de bir kaç kaşık kabarmış İRMİK ilave et bak bakalım sonuç ne olcak? dedi.İnat da bir murat ya hiç vakit kaybetmeden uyguladım ve sonuç tam istediğim gibiydi.Canım arkadaşım Belma çok ama çok özledim seni , umuyorum ki seneye geleceğim yanına,çok çok öpüyorum...

MALZEMELER:

1/2 kg köftelik ince bulgur

1 su bardağından 1 parmak eksik un

3-4 yemek kaşığı irmik

1 er çay kaşığı kimyon,tuz,karabiber,kırmızıbiber
2 adet yumurta
1 yemek kaşığı biber salçası

SOS:

2 kg domates(rendelenmiş)

1/2 su bardağından biraz fazla zeytinyağ

1 yemek kaşığı biber salçası

1 baş sarmısak(rendelenmiş)

tuz

pul biber

YAPILIŞI:

Bulgur derin bir kaba konur,üstüne irmik dışındaki malzemeler eklenir .İrmik, küçük bir kaseye konur , üzerine yarım su bardağı kadar kaynar su dökülür ve kabartılır. Kabaran irmik kaptaki malzemelerin üzerine konur ve yavaş yavaş yoğrulmaya başlanır,gerekirse el soğuk suya batırılarak yoğurmaya devam edilir ve köfte yapmaya uygun kıvamda bir hamur elde edilir.(hamur ne yumuşak ne sert olmalıdır)İstenilen kıvama gelince,fındık büyüklüğünde parçalar elde yuvarlanır,ortalarına parmakla bastırılıp çukurlar yapılır ve büyük bir tencerede kaynayan tuzlu su da haşlanır(hamurun kıvamına göre haşlama süresi 5 -10 dk arası sürüyor)Haşlanan köfteler zedelemeden dikkatlice kevgirle alınarak pişmiş , kısık ateşte sıcak duran sosun içinde 2 dk daha tutulur ve arzu edilirse üzerine ince kıyılmış maydanoz serpilerek servis yapılır.

SOSUN YAPILIŞI:Domatesin tamamı bir kaba rendelenir.Genişce bir tava ya da büyük yayvan bir tencereye zeytinyağ konur,hafif kızınca rendelenmiş sarmısaklar eklenir biraz sarartılır daha sonra domates rendesi,salça,tuz,pul biber ilave edilip domatesler pişinceye kadar kaynatılır(sos tamamen piştiğinde susuz kalmamalıdır)

Hiç yorum yok: