15 Eylül 2007 Cumartesi

PEYNİRLİ OTLU KEK


Manisa hala inatla sıcak.Daha ne kadar direnecek bilemiyorum bu inatcı hava ama ne kadar akşamları serin olsa da gündüz insanın biraz da olsa bayıltıyor.Jale'ciğimle mutat cumartesi aktivitelerimizi tamamladık yine bugün.Annesi , canım Mualla teyzem o inanılmaz becerikli elleriyle bana harika bir kolye yapmış birde..Hal böyle olunca , onlara ne zaman gitsem bana yaptığı inanılmaz lezzetteki "peynirli otlu kek" tarifini yazmak geldi içimden.Ellerine sağlık mualla teyzecim...

MALZEMELER:

1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı zeytinyağ

2,5-3 su bardağı un

3 yumurta

3 patates (çok küçük doğranmış ya da rendelenmiş)

1 demet; nane,dereotu,maydonoz (ince kıyılmış)

15-20 adet siyah zeytin (ince kıyılmış )

1 paket kabartma tozu

200 gr peynir rendesi (tulum,kaşar beyaz..hangisini isterseniz)

1 adet ince kıyılmış yeşil biber

arzuya göre sosis yada sucuk da (küçük bir kase kadar)küçük doğrayıp koyabilirsiniz

YAPILIŞI:

Tüm malzeme derin bir kap içersinde tahta bir kaşıkla iyice karıtığından emin olana kadar harmanlanır,yağlamış tepsiye dökülür ve soğuk fırına sürülüp 175 derecede iyice kızarana kadar pişirilir.Ben bu keki ne zaman yapsam süre tutmadım,ince bir çubukla keki kontrol ederek ayarladım bu sebeple size de süre veremiyorum ama iyice kızardıktan ve çubukta temiz çıktıktan sonra fırını kapatıp keki 5 dk daha sönmüş sıcak fırında tutuyorum , tadı da kıvamı da gerçekten çok güzel oluyor.Kalıp içinde herhangi bir kural yok;ortası delik yada düz yuvarlak ya da dikdörtgen derin bir fırın kabı elinizde hangisi varsa kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: